یک متر کابینت آشپزخانه چقدر هزینه دارد؟

قیمت کنتور کابینت آشپزخانه یکی از سوالات متداول افرادی است که در راه خرید کابینت آشپزخانهE هستند. پاسخ به این سوال آسان نیست. به دلیل تنوع کابینت آشپزخانه، البته قیمت های متفاوتی نیز وجود دارد. تنوع قیمت به دلیل مواد استفاده شده، کیفیت این صفحات، کیفیت ساخت کابینت و جنس پوشش های استفاده شده است.

قیمت کابینت کلاسیک

کابینت کلایک شامل کابینت کابینت چوبی، کابینت ممبران و کابینت روکش چوبی است. در حال حاضر به دلیل گرانی از ورق های چوب برای کاهش قیمت استفاده می شود. پایه این صفحات از ام دی اف ساخته شده است که با روکش پوشانده شده است.

همانطور که اشاره کردیم، نوع پوششی که انتخاب می کنید، میزان کار کابینت و جنس مواد بر قیمت کابینت شما تاثیر می گذارد. هزینه یک کابینت استاندارد بسته به مواد مورد استفاده، کیفیت ساخت و میزان کار روی کابینت متفاوت خواهد بود.

قیمت کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت تمام چوبی از درختان طبیعی مانند راش، گردو و افرا ساخته شده اند. به یاد داشته باشید که کابینت چوب یکی از گران ترین انواع کابینت است. این روش کابینت در برابر صدا، گرما و حرارت بسیار مقاوم است و برای آشپزخانه کوچک و بزرگ مناسب است. به دلیل قیمت انواع چوب و جزئیات متفاوت در کابینت، قیمت این نوع کابینت یکسان نیست.

قیمت کابینت ممبران

کابینت ممبران یکی از محبوب ترین کابینت هستند.

سه عامل وجود دارد که قیمت یک کابینت ممبران را تعیین می کند:

  • مواد صفحه ام دی اف استفاده شده روی بدنه (Castamona یا Vanachay)
  • نقوش و حکاکی روی در، ستون، تاج و ....
  • کیفیت و جنس روکش PVC به کار رفته بر روی بدنه ام دی اف کابینت
  • مواد چسبنده ای که برای چسباندن روکش PVC استفاده می شود

 

قیمت کابینت مدرن

بدنه کابینت مدرن از ام دی اف با رنگ ملامینه سفید ساخته شده است. درب ها معمولا از ام دی اف مات یا براق ساخته می شوند. کابینت مدرن بر اساس نوع روکش درب ها طبقه بندی می شود

کابینت مدرن از ابزارهای ساده و کاربردی برای حفظ سادگی استفاده می کند. به عنوان مثال، دستگیره های پنهان یا لمسی برای درب برای حفظ سادگی استفاده می شود. برای کاربردی تر کردن فضای داخل کابینت از قفسه های فوق العاده و غیره استفاده می شود.

قیمت کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس ارزان تر از کابینت چوبی و ممبران است. این نوع کابینت به دلیل سادگی با سایر اجزای آشپزخانه به راحتی سازگار است. از دیگر مزایای آن تمیز کردن آسان کابینت و انعکاس نور به دلیل ظاهر براق آن است. انعکاس نور فضا را بزرگتر کرده و زیبایی چشم ها را افزایش می دهد.

این کابینت ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و توسط برندهای مختلف تولید می شوند. به همین دلیل، پوشش هایگلاس مورد استفاده در کابینت ممکن است آن را گران تر یا ارزان تر کند. تنوع بسیار زیادی از این پوشش های براق در بازار وجود دارد که نوع ترکی و ایرانی آن بیشتر رایج است.

قیمت کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف یکی از پرطرفدارترین کابینت ها به دلیل قیمت مقرون به صرفه، استحکام متریال و طیف گسترده ای از رنگ ها می باشد. تا بتوانید به راحتی رنگ و شکل مناسب خود را پیدا کنید.

البته لازم به ذکر است که ام دی اف نیز مانند سایر مصنوعات چوبی به عواملی مانند رطوبت و نظافت حساس است. اما به دلیل مقاومت خوب روکش ملامینه می توان سطح را به راحتی با دستمال مرطوب تمیز کرد.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک نسخه مدرن تری از کابینت کلاسیک است که بسیار شبیه به کابینت کلاسیک است، البته در طراحی ساده تر و مینیمالیستی تر. کابینت Enzo، پلی اورتان و کابینت پست مدرن در این دسته قرار می گیرند. کابینت نئوکلاسیک بیشتر از کابینت مدرن از نظر مدل ها و رنگ های مختلف قابل تنظیم است. از آنجایی که کابینت نئوکلاسیک از ام دی اف خام با روکش پلی یورتان استفاده می کند، قیمت هر متر کابینت نئوکلاسیک بیشتر از ام دی اف کابینت و هایگلاس است.

قیمت کابینت چگونه محاسبه می شود؟

قیمت به طول یک متر کابینت تعیین شده است. یک کابینت یک متری دارای یک زمین کابینت یک متری و یک دیوار کابینت یک متری است. متر از ابتدای کابینت تا انتهای موقعیت طولانی اندازه گیری می شود. البته کل کار اندازه گیری شده دارای ابعاد استاندارد (عمق و ارتفاع) می باشد. بعد از اندازه گیری مساحت یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، گاز و کابینت ها باید از سطح زمین کم شوند.

نحوه محاسبه قیمت کابینت

در محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه، چهار جنبه اندازه گیری دقیق و مساحت، طراحی کابینت، هزینه پایه کابینت، هزینه نصب و لوازم جانبی لازم مورد بررسی باشد.

از آنجایی که دانستن قیمت می تواند به ما در مدیریت کمک کند، سعی می کنیم با توضیح عوامل کلیدی به شما کمک کنیم قیمت خود را کابینت آشپزخانه برآورد کنید.

تجهیزات و ابعاد یک متر کابینت

  1. کابینت یک متری و کابینت یک متری
  2. صفحه کابینت شرکت یک متری
  3. درب واحد
  4. تاج یک متری، زیر چراغ، پا
  5. کلیه تجهیزات شرکت
  6. دسته، لولا، پمپ یا جک ساعت، ریل، پایه، پایه
  7.  کلیه تجهیزات مورد نیاز برای یک متر کابینت زمینی و هوایی.

قیمت کابینت دیواری

30 سانتی متر عمق و 70 سانتی متر ارتفاع. همچنین در مکان هایی که ارتفاع سقف بیش از 240 سانتی متر است، ارتفاع دیوار کابینت ممکن است 90 سانتی متر، تعداد طبقات با ارتفاع کابینت 90 سه برابر و محاسبه روش معادل 60% در کابینت باشد.

قیمت کابینت زمینی

بدنه کابینت زمینی دارای ارتفاع معمولی 72 سانتی متر است که با یک صفحه گیاهی (32 میلی متر) و پایه (14 سانتی متر) به 90 سانتی متر می رسد.

قیمت کابینت آشپزخانه کمدی

کابینت های ایستاده از زمین و به همان ارتفاع کابینت دیواری، کمدی نامیده می شود. روش محاسبه قیمت سه برابر بیشتر از کابینت (یعنی 180٪) است.

قیمت کابینت ویترینی

روش محاسبه کابینت دیواری 2 برابر دیوار کابینت (یعنی 80%) و روش محاسبه کابینت زمینی 2 برابر کابینت زمین (یعنی 120%) است.

قیمت کابینت نیمه کمدی

قد کابینت نیمه کمدی معمولا بین 130 تا 150 سانتی متر است و دو برابر کابینت زمینی (120%) است.

قیمت درب نما کابینت

در انتهای خط کابینت که در کنار یا قسمتی از بدنه سفید کابینت نمایان می شود، باید با رنگ ام دی اف به رنگ انتخابی مشتری برای کیفیت کار پوشانده شود. یعنی زمانی که دیوار بدنه کابینت نصب می شود و روی این دیوار دیگر که به آن درب نما می گویند.

قیمت جزیره کابینت

به روش مدرن امروزی آشپزخانه بخشی به نام جزیره دارد که بسیار کاربردی است. برخی سازندگان آشپزخانه بسته به اینکه کانال در جزیره باشد یا نه، میز ناهارخوری را در یک جزیره باز یا پیشخوان قرار می دهند. پیشخوان ها یا جزیره ها از مواد مختلفی ساخته شده اند و انواع مختلفی دارند و کاملاً به سلیقه کاربر بستگی دارد. به طور کلی به کابینت های زمینی که به دیوار نمی چسبند جزیره کابینت می گویند. روش محاسبه آنها 1.5 برابر کابینت (یعنی 90٪) است.

یراق آلات و لوازم جانبی

مواد مورد استفاده در کابینت آشپزخانه شامل یک لولای ساده، پمپ جک، ریل توپ، دسته استاندارد یا آهنربا است.این مواد بسته به کیفیت، جنس و برندشان قیمت های متفاوتی دارند.

منبع: قیمت کابینت