کابینت کلاسیک چیست؟

نقطه مقابل کابینت های مدرن سبک کلاسیک است. کلاسیک به معنای هنر قدیمی است. سطح کابینت کلاسیک از چوب ساخته شده است. منبت ها و کنده کاری های تزئینی زیادی نیز دارند. این ویژگی سبک و فضای قدیمی خانه را زنده می کند. در ساخت کابینت آشپزخانه کلاسیک از چوب هایی مانند افرا، گردو، راش و بلوط استفاده شده است. این مدل‌های کابینت دارای عمق و عرض زیادی هستند که آن‌ها را بسیار جادار می‌کند. در عوض، از نظر طول و ارتفاع کمتر از کابینت های مدرن هستند.

انواع مدل های کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک بیشتر از چوب ساخته شده اند. برخی دیگر از مواد مغذی ام دی اف با روکش های مختلف سفارش داده می شوند. 3 مدل کابینت کلاسیک با مواد مختلف وجود دارد. در این قسمت به شرح مختصر آنها می پردازیم

کابینت ممبران

کابینت ممبران در واقع دارای بدنه mdf با روکش pvc می باشد. روکش پی وی سی یک پلاستیک با ضخامت بالا ضد رطوبت و ضد آب است. روکش به وسیله پرس وکیوم روی ام دی اف قرار می گیرد.

قیمت کابینت ممبران بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. نوع رنگ انتخابی، طراحی سطح کابینت را می توان این عوامل نامید. علاوه بر این، نوع چسبی که روکش را به MDF می چسباند، بر قیمت کابینت تأثیر می گذارد.

کابینت چوبی

تمام کابینت های چوبی کابینت هایی از چوب طبیعی و ام دی اف می باشد. بنابراین هسته و بدنه اصلی قطعه از ام دی اف ساخته شده است، در حالی که سایر قسمت های کابینت مانند درها، تاج ها، فیدرها، ستون ها و سرستون ها از چوب طبیعی ساخته شده اند.

کابینت های تمام چوب بیشتر از چوب های راش و بلوط ساخته می شوند. طول عمر زیاد این سبک کابینت از دیگر ویژگی های آن است.

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب مانند نوع ممبران با استفاده از مواد هسته ام دی اف می باشد. تفاوت کابینت روکش چوب با ممبران در نوع روکش آن است. در این سبک از کابینت ها از روکش های چوب طبیعی استفاده می شود. روکش توسط دستگاه پرس و چسب چوب بر روی ام دی اف قرار می گیرد.

در مراحل پایانی ساخت کابینت روکش چوب، از روکش رنگ پلی اورتان یا پلی استر برای پوشش کار و استحکام بالا استفاده می شود. این روکش معمولا از راش، بلوط و گردو ساخته می شود

مزایا و معایب کابینت کلاسیک

قبل از خرید کابینت آشپزخانه، بهتر است مزایا و معایب آن را بدانید. این به شما کمک می کند تا کابینت آشپزخانه مناسب را خریداری کنید.

مزایای کابینت کلاسیک

  • سازگار با تمام سبک های دکور داخلی، به ویژه سبک های کلاسیک.
  • به دلیل استفاده از چوب طبیعی یا روکش چوب ماندگاری بیشتری دارند.
  • آنها در انواع رنگ های گرم عرضه می شوند.
  • کابینت کلاسیک می تواند کل فضای آشپزخانه را پوشش دهد.
  • طرح های سفارشی را می توان با استفاده از ماشین های CNC ایجاد کرد.

معایب کابینت کلاسیک

  • حساس به رطوبت و گرما.
  • کشش اجسام نوک تیز می تواند باعث ایجاد بریدگی و خراش شود.
  • به دلیل تعداد زیاد حکاکی ها، تمیز کردن آن دشوار است.
  • اگر از رنگ بی کیفیت استفاده شود به مرور زمان باد می کند.
  • در مقایسه با کابینت های هایگلاس و ام دی اف قیمت بیشتری دارد.

کابینت کلاسیک سفید

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد. این رنگ در کابینت آشپزخانه بسیار توصیه می شود. رنگ سفید باعث می شود محیط مورد نظر بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این، رنگ سفید با تزئینات مختلفی نیز ست می شود. با قرار دادن رنگ سفید روی رنگ های دیگر مانند قهوه ای یا طرح چوب می توانید کابینت ها را سفارش دهید.

رنگ سفید کابینت آشپزخانه کلاسیک را انتخاب کنید تا محیط شما مجلل به نظر برسد. سفارش کابینت کلاسیک ممبران سفید بسیار محبوب است. همانطور که می دانید روکش کابینت از پی وی سی ساخته شده است. بنابراین با رنگ پلی اورتان می توان کابینت ممبران را به رنگ سفید تغییر داد. با رنگ پلی اورتان می توان رنگ های دیگری را به جز سفید سفارش داد.

اجزای کابینت کلاسیک

در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک قطعات تزئینی زیادی وجود دارد. تاج ها، ستون ها هستند. طراحی بیرونی کابینت کلاسیک فضای آشپزخانه شما را اصیل و خاص می کند.

درب کابینت کلاسیک

درب های کابینت کلاسیک از چوب یا PVC یا روکش چوب طبیعی ساخته می شوند. درب های کابینت باعث می شود فضا به هم ریخته به نظر نرسد.

درب های ویترینی اغلب در طرح های کابینت کلاسیک دیده می شوند. درب های شیشه ای طراحی شده اند و می توانید بشقاب های تزئینی را در این قسمت قرار دهید.

دستگیره کابینت کلاسیک

برای کابینت های سبک کلاسیک، از دستگیره هایی با طرح و منبت استفاده کنید. دستگیره های رومیزی نیز برای زیبایی سبک کابینت کلاسیک به خوبی کار می کنند.

دستگیره های کلاسیک، استایل کابینت شما را سلطنتی و مجلل جلوه می دهد. هنگام سفارش کابینت طرح کلاسیک دستگیره های مسی، زیتونی و برنزی توصیه می شود.

کابینت کلاسیک جزیره

کابینت جزیره در واقع یک میز به ارتفاع حدود یک متر است که در مرکز آشپزخانه قرار دارد. این جزیره کاربردهای متفاوتی دارد.

با قرار دادن صندلی در اطراف کابینت جزیره می توانید از این قسمت به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. حتی در هنگام انتخاب طرح و ساخت بازسازی آشپزخانه خود می توانید با نصب لوله کشی مناسب سینک و ماشین ظرفشویی خود را نصب کنید.

تاج کابینت کلاسیک

یکی دیگر از اجزای کابینت کلاسیک تاج آن است. در واقع تاج ها، پایه ها، گل ها و کتیبه ها، ستون های منبت کاری شده و حروف بزرگ همه اجزای تزئینی کابینت کلاسیک هستند. تاج علاوه بر اینکه به عنوان یک عضو تزئینی کابینت کلاسیک دیده می شود، فضا را نیز تجهیز می کند. حکاکی و طراحی قطعات گل، کتیبه ها و ستون ها با توجه به نیاز شما توسط دستگاه CNC انجام می شود.

مشخصات کابینت آشپزخانه Classic

عمق بالا

همانطور که قبلا ذکر شد، کابینت های کلاسیک بسیار عمیق و بسیار جادار هستند. برای استفاده حداکثری از آن، می توانید از یک رگولاتور در کابینت استفاده کنید.

سرستون و تاج ها

از این جزئیات برای لوکس شدن فضا استفاده می شود. استفاده از سرستون ها و تاج هایی با طرح های مختلف ظاهر کابینت را بیش از پیش خاص کرده است. علاوه بر این از گل و کتیبه به عنوان نمای تزئینی در کابینت های کلاسیک استفاده می شود.

ویترین شیشه ای

معمولاً علاوه بر کنده کاری های بیرونی، بخشی به نام ویترین دارند. ویترین در واقع یک کابینت با درهای شیشه ای است. همچنین استفاده از آن به گونه ای است که می توانید وسایل تزئینی یا ظروف با ارزش را در آن قرار دهید. در این صورت نمای آشپزخانه شما سلطنتی خواهد بود.

مناسب برای آشپزخانه های بزرگ

اگر کابینت کلاسیک را انتخاب می کنید، باید به اندازه آشپزخانه توجه کنید. اگر محیط تنگی دارید، کابینت های کلاسیک برای شما مناسب نیستند، زیرا ظاهری براق و شلوغ دارند که می تواند محیط را کوچکتر نشان دهد. بنابراین برای آشپزخانه های متوسط ​​تا بزرگ مناسب هستند. همچنین برای یک آشپزخانه با اندازه متوسط ​​باید از کابینت کلاسیک رنگ روشن استفاده کنید.

 

منبع: کابینت آشپزخانه کلاسیک