کابینت نئوکلاسیک چیست؟

ترکیب سبک مدرن و کلاسیک به نئوکلاسیک معروف است. این سبک کابینت را می توان در اروپای قرن 18 و 19 و کشورهای انگلستان و فرانسه جستجو کرد. کابینت نئوکلاسیک در واقع بدنه ای به سبک کلاسیک و ویژگی های مدرن کابینت دارد.
در سبک کلاسیک از تاج ها، کتیبه ها و سایر عناصر تزئینی استفاده می شود. اما ظاهر مدرن کابینت بسیار ساده و بسیار کاربردی است. کارایی یعنی فضای قابل استفاده، ارتفاع و شیار کابینت.
کلاسیک دارای حکاکی کم و محدود است، ارتفاع و فضای بسیار بیشتری نسبت به کلاسیک کابینت، و همان مدرن است.

تفاوت بین کابینت مدرن و کلاسیک
 

کابینت کلاسیک
 

سبک کابینت کلاسیک با منبت کاری و حکاکی های مختلف در قسمت بیرونی است. این سبک دارای حس اشرافی قدیمی است. کابینت کلاسیک از نظر طول و ارتفاع کوتاه تر از کابینت مدرن است. در ساخت آن از راش، افرا، گردو و بلوط استفاده شده است.
کابینت کلاسیک دارای اجزای تاج، ستون‌ها، سرستون و نمایشگر است. تقارن طرح و حکاکی یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک کابینت است. کابینت کلاسیک به دلیل ظاهر شلوغش برای آشپزخانه های بزرگتر مناسب است.

 

کابینت مدرن
 

سبک مدرن با سبک کلاسیک، با ظاهری ساده و کنده کاری های بسیار کمتر تزئین شده متفاوت است. این کابینت ها سطح صافی دارند و نور زیادی را منعکس می کنند.
یکی از ویژگی های این سبک ارتفاع و جادار بودن آن است. کابینت مدرن در رنگ های متنوعی عرضه می شود. روکش سطحی این کابینت هایگلاس، ام دی اف و لامی گلس می باشد. در برخی از کابینت ها از غلاف نیز استفاده می شود.

 

تفاوت بین کابینت نئوکلاسیک و ممبران
 

کابینت ممبران ظاهر شلوغ دارد. در واقع این کابینت از سبک اشرافی الهام گرفته شده است. به دلیل ظاهر شلوغش برای آشپزخانه های بزرگ مناسب است.
اگر به طرح های کلاسیک و سنتی علاقه مند هستید، اما آشپزخانه شما محدود است، سبک نئوکلاسیک راهی برای انتخاب است. این مدل کابینت با الهام از طراحی کلاسیک و ساده، حال و هوای کلاسیک را به آشپزخانه شما می بخشد.

 

ویژگی ها و معایب کابینت نئوکلاسیک
 

دانستن مزایا و معایب می تواند به شما در درک بهتر کابینت کمک کند. این به شما این امکان را می دهد که بهترین انتخاب را بر اساس فضای آشپزخانه خود داشته باشید.
 

مزایای کابینت نئوکلاسیک
 

  • دارای طراحی ساده، خطوط منحنی و گرد است. از جزئیات و طرح های بسیار ظریف و ساده استفاده می کند.
     
  • قابل سفارش در رنگ های مختلف. پرکاربردترین رنگ های آن را می توان خاکستری و سفید یا ترکیبی از هر دو نامید.
     
  • کابینت نئوکلاسیک دارای تقارن و هماهنگی است.
     
  • کابینت های نئوکلاسیک، مانند سبک های مدرن، بلند هستند.
     

معایب کابینت نئوکلاسیک
 

  1. نئوکلاسیک کابینت در برابر اجسام تیز بسیار آسیب پذیر است. بنابراین ایجاد خراش روی سطح آن بی خطر است.
     
  2. مغز نئوکلاسیک کابینت، ساخته شده از mdf. کابینت نئوکلاسیک ممکن است مستعد رطوبت و گرما باشد اگر با رنگ یا پرداخت با کیفیت استفاده نشود.
     
  3. روکش مورد استفاده در کابینت نئوکلاسیک به نور حساس است و ممکن است در طول زمان تغییر رنگ دهد. اما این مشکل با انتخاب روکش مناسب یا رنگ با کیفیت حل خواهد شد.

انواع مدل های کابینت نئوکلاسیک
 

کابینت نئوکلاسیک با رنگ های پلی اورتان
 

بدنه کابینت پلی اورتان از ام دی اف اصلی ساخته شده است. سطح بیرونی قطعه که ظاهر قطعه را تعیین می کند با رنگ هایی مانند پلی اورتان و پلی استر رنگ آمیزی می شود. بر روی درب های کابینت حکاکی و حکاکی با استفاده از دستگاه های CNC انجام می شود. این مدل کابینت مقرون به صرفه تر است.
 

سبک انزو کابینت نئوکلاسیک
 

کابینت بدنه انزو از ام دی اف ساخته شده است. روکش این کابینت با پرس وکیوم پرس می شد. صفحه ام دی اف استفاده شده 25 میلی متر قطر دارد که از سبک کلاسیک کابینت بیشتر است.
 

کابینت سبک پست مدرن نئوکلاسیک
 

سبک قدیمی در طراحی کابینت پست مدرن دیده نمی شود. هسته آن از ام دی اف با قطر 16 میلی متر ساخته شده است. پوشش های کابینت پست مدرن عمدتاً پوشش های وکیوم هستند و سپس رنگ می شوند. هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ بندی کابینت پست مدرن ندارید، می توانید کابینت را به سلیقه خود سفارش دهید.
ب

هترین رنگ کابینت نئوکلاسیک
 

عوامل مختلفی بر انتخاب رنگ کابینت تأثیر می گذارد. می توان به اندازه آشپزخانه و روشنایی محیط اشاره کرد. ام دی اف اصلی موجود در رنگ بدنه و روکش کابینت.
 

کابینت نئوکلاسیک سبز
 

همچنین می توانید رنگ سبز را برای کابینت خود سفارش دهید. ترکیب رنگ های روشن مانند سبز با سفید می تواند تفاوت زیادی در محیط آشپزخانه شما ایجاد کند.
 

کابینت نئوکلاسیک آبی
 

همانطور که قبلا ذکر شد، شما همچنین می توانید کابینت نئوکلاسیک تیره را انتخاب کنید. در واقع، اگر کابینت نئوکلاسیک با پوشش رنگی ام دی اف و پلی اورتان را انتخاب کنید، هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ آشپزخانه نخواهید داشت.
 

کابینت نئوکلاسیک تیره
 

کابینت نئوکلاسیک معمولا در رنگ های روشن مانند سفید، خاکستری و کرم ساخته می شود. اما می توانید از رنگ های تیره مانند مشکی و سرمه ای در کابینت نیز استفاده کنید. می توانید تخته سنگ کابینت سبک را انتخاب کنید.
 

کابینت نئوکلاسیک سفید
 

یکی از محبوب ترین رنگ های کابینت نئوکلاسیک سفید است. این رنگ فضاهای کوچک را بزرگتر نشان می دهد. همچنین رنگ سفید به دلیل بازتاب بیشتر نور، فضاهای تاریک را روشن تر می کند. رنگ سفید یکی از محبوب ترین رنگ ها برای کابینت پست مدرن است.
 

کابینت نئوکلاسیک کرم و قهوه ای
 

رنگ های گرم نیز می توانند فضای دلپذیری را برای شما ایجاد کنند. کرم و نسکافه ای می تواند تاثیر زیادی بر فضای آشپزخانه شما بگذارد.
همانطور که گفتیم کابینت نئوکلاسیک در چوب یا روکش چوبی با بدنه mdf نیز ساخته می شود. آشپزخانه از رنگ های قهوه ای یا چوبی برای ایجاد فضایی دنج استفاده می کند.

 

اجزای کابینت نئوکلاسیک
 

کابینت کلاسیک با تاج، حروف بزرگ، ستون، گل و کتیبه تزئین شده است. اما طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک شبیه یک سبک مدرن است. در کابینت، نئوکلاسیک با حذف یا ساده کردن جزئیات به ظاهری مدرن دست می یابد.
 

درب کابینت نئوکلاسیک
 

گیت کابینت یکی از اجزای مهم است. درهای کابینت به سازماندهی فضا کمک می کنند. در کابینت نئوکلاسیک از درهای شیشه ای برای بخشی از کابینت استفاده می شود. این قسمت نمایش نام دارد.

 

دسته کابینت نئوکلاسیک
 

دستگیره های کابینت نئوکلاسیک معمولا ساده هستند. ظاهر آنها معمولاً نقطه‌دار یا خطی است. جنس دسته از فولاد و سرامیک می باشد.

 

تاج کابینت نئوکلاسیک
 

همچنین از تاج و پاخور برای تمیزی کار و شیک جلوه دادن آن استفاده شده است. آنچه این قطعات را از کابینت کلاسیک متمایز می کند ظاهر ساده آنهاست.
 

جزیره کابینت نئوکلاسیک
 

از این قسمت می توانید به عنوان میز ناهارخوری نیز استفاده کنید. در برخی موارد، کاربری جزیره با قرار دادن شیرآلات و سینک دستخوش تغییر شده است.
 

کاور هود


هود به سازماندهی فضا و آشپزخانه شما کمک می کند. در سبک های مدرن، استفاده از هود کمتر رایج است. اما در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک از هود استفاده می شود.

 

منبع: کابینت نئوکلاسیک